Gode råd om køb af ny vogn:

Af nye vogne på markedet kan jeg varmt anbefale MGI.

Det er meget velkonstruerede vogne, med et meget kraftigt og solidt

chassis. Det er ikke de letteste vogne, men til gengæld dem der holder bedst. Det er også de vogne der har den bedste garantiservice i DK, og

den bedste reservedels-dækning i DK. MGI er efter min erfaring klart det

mærke med laveste fejlprocent på vognene. MGI´s batterier er også de bedste på markedet, og de eneste der altid tester OVER den opgivne værdi når jeg tester dem.

POWAKADDY er også glimrende vogne med god reservedelsdækning og jeg har stort set alt på lager.

ALT ANDET ER EN BY I RUSLAND—hold jer fra det. Der er elendig eller slet ingen support på alt andet !!

Gode råd om Vogne:

Brug ALDRIG vandslange, højtryksrenser eller lignende til rengøring af din Golfvogn. Det er en udbredt misforståelse at en golfvogn kan holde til det---det kan den IKKE---den er på ingen måde vandtæt. Og selv en vandslange har 1000 gange højere vandtryk end selv et kraftigt regnvejr.

Brug ALDRIG trykluft mod ædlere dele af golfvogn og SLET en våd golfvogn, det er ligeså slemt eller værre end vandslange.

Kør ALDRIG med en golfvogn i Rough. Der er vådt og en golfvogn er IKKE konstrueret til det.

ALLE DISSE TING STÅR MED STORE BOGSTAVER I BRUGERVEJLEDNINGERNE.

Vask vognen med en blød børste og en spand vand med opvaskemiddel eller autoshampoo og skyl den af med vand UDEN tryk.

Du kan tage hjulene af og vaske dem seperat med slange, og også forhjulet hvis du passer på. Men aldrig mod selve vognen.

Det første der går til er motoren og dernæst den øvrige elektronik. Jeg har skiftet hundreder af motorer der har fået vand, og det er en reperation til 1000-1600 kr og opefter---så lad være med det. 

Og vandskader er IKKE dækket af garanti !!!!!

Håndtag og al plastik har godt af lidt silicone spray (vinyl makeup) et par gange om året. Det holder gummi og plastic friskt, og medvirker til længere holdbarhed. Ganske som gummilisterne på en bil. Det pynter også gevaldigt på vognen.

Sørg for at smøre alle led på vognen jævnligt med f.eks WD40. Aksler smøres med vaseline eller fedt efter rengøring.  Også hjulenes låsemekaniske har godt af lidt olie. Ganske som en cykel. Sprøjt ALDRIG WD40 eller anden tynd olie mod lukkede lejer (f.eks ved akslerne) Du ødelægger dem. 


Jeg oplever at kvalitetsvogne har en imponerende levetid når de bliver behandlet ordentligt og med omtanke. 



Gode råd om Batterier.

Lad dit batteri op så snart du har brugt det, og lad bare laderen sidde på til næste gang du golfer. Moderne batterier har IKKE godt af at ligge uden strøm på i længere tid.

Lad batteriet op min hver 3 uge hele vinteren hvis du ikke spiller.

Opbevar batteriet i mellem 10-25 graders varme. Batterier har ikke godt af at ligge i en uopvarmet garage om vinteren, det kan slå dem ihjel. Så tag batteriet med i bryggerset eller hvad du nu ellers har af let opvarmet rum.

At efterlade et næsten afladet batteri i en bil i frostvejr kan tage livet af batteriet, eller forkorte levetiden væsentligt.

Udsæt aldrig dit batteri for vand, tør det af med en opvredet klud hvis det er nødvendigt. Batteriet kan selvfølgelig godt bruges i regnvejr på banen, tør det evt af bagefter hvis det har været rigtig L....vejr.



Gode råd om kørsel:

Hæng ikke i vognen op ad bakke. Det forøger slitagen meget på din motor/gearkasse samt batteri. Det forkorter også køretiden på batteriet.




Gode råd om Golf:

Slå bolden lige og ram det lille hul. Du kan gå i skoven en anden dag.